پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228976
فرمان آشوب از اتاق فکر مثلث شوم با پول سعودي و اجراي منافقين
تاریخ انتشار : 1396/10/10 19:31:04
نمایش : 1473
حمايت مثلث شوم آمريکا، انگليس و رژيم اسرائيل از اغتشاشات در برخي نقاط کشور محصول هم‌انديشي آنها در اتاق هاي فکر مشترکي است که از ماهها پيش براي مقابله با اقتدار ايران در منطقه تشکيل شده اند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «براي تغيير رژيم در ايران تلاش مي‌کنيم!» اين همان اعتراف معروف و صريحي است که در ماه اکتبر سال جاري ميلادي توسط «رکس تيلرسون» وزير خارجه ايالات متحده آمريکا بيان شد. وي در گفتگو با شبکه آمريکايي «سي ان ان» اين مطلب را اعلام کرد. البته نگاهي هرچند سطحي و گذرا به سلسله اقدامات ضد ايراني مقامات آمريکايي ـ اعم از دموکرات و جمهوريخواه ـ طي قريب به ۴ دهه گذشته ديگر جاي هيچ شکي را باقي نمي گذارد که هدف اصلي و اساسي آن‌ها سرنگون کردن نظام جمهوري اسلامي است؛ آرزويي که البته آن را با خود به گور خواهند بُرد؛ کما اينکه پيشينيانشان نتوانستند به اين آرزو جامه عمل بپوشانند.

حمايت اين مثلث شوم از اغتشاشات و اقدامات خشونت آميزِ معدود در برخي از نقاط کشور در واقع، محصول ماه ها رايزني و هم‌انديشي در اتاق هاي فکر مشترکي است که مقامات آنها تشکيل داده انداکنون چند روزي است که اتاق هاي فکر دستگاه‌هاي خارجي بيگانه متشکل از مثلث «آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي» زمينه براي پياده سازي پروژه هاي شوم و ازپيش برنامه ريزي شده خود عليه جمهوري اسلامي ايران را مناسب ديده و براي عقده گشايي سياسي عليه تهران، دست به کار شده اند. حمايت اين مثلث شوم از اغتشاشات و اقدامات خشونت آميزِ معدود در برخي از نقاط کشور در واقع، محصول ماه ها رايزني و هم‌انديشي در اتاق هاي فکر مشترکي است که مقامات آنها تشکيل داده اند. بنابراين، اينکه تصور شود دستگاه‌هاي خارجي و دشمنان قسم‌خورده جمهوري اسلامي ايران، روحشان هم از آنچه که در کشور رخ مي‌دهد، بي‌خبر است، خيال خامي بيش نيست.

برنامه ريزي براي تلاش جهت برهم زدن امنيت ملي جمهوي اسلامي ايران از چند ماه گذشته در دستور اتاق مشترک آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي قرار گرفته و پس از به راه افتادن تعدادي از تجمعات مردمي براي تحقق خواسته‌ها و مطالبات مشروع اقتصادي، آمريکايي‌ها و متحدان آن‌ها به اين نتيجه رسيدند که اکنون بهترين زمان براي موج‌سواري بر مطالبات مردمي، به حاشيه راندن‌ آن‌ها و در نهايت، تبديل مناطق، شهرها و ميادين اصلي کشور به صحنه‌هاي آشوب و درگيري است. در واقع، توئيت هاي مکرّر ترامپ در حمايت از اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظام عمومي در ايران، خود به تنهايي گواه بر اين مدعاست.

در همين ارتباط، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا در ادامه دخالت‌هاي نابجاي خود در امور داخلي ايران، در پيامي توئيتري از بروز اغتشاش در برخي شهرهاي ايران حمايت کرد. وي در اين‌ توئيت مدعي شد: شهروندان ايراني از فساد حکومتي (!) و اتلاف دارايي‌هاي ملت براي تامين مالي تروريسم خارجي به تنگ آمده‌اند. ترامپ حتي پيشنهاد داد که دولت ايران بايد به حقوق مردم از جمله حق آزادي بيان احترام بگذارد و در نهايت هم گزافه گويي خود را با اين جمله تمام کرد که دنيا دارد (آنچه را در ايران مي‌گذرد) تماشا مي‌کند! گفته‌هاي ترامپ درحالي مطرح شد که وزارت خارجه آمريکا روز جمعه در اقدامي مداخله جويانه و با تکرار ادعاهاي واهي مقامات اين کشور، در بيانيه اي از تمام کشورهاي جهان خواست تا آشکارا از مردم ايران و مطالبات آنها حمايت کنند!

اما حمايت هاي ايالات متحده آمريکا از اغتشاشگران تنها به همين نقطه ختم نمي شود، چراکه «مايک پنس» معاون رئيس جمهوري ايالات متحده آمريکا نيز آشکارا از برهم‌زنندگان امنيت کلينتون هم به جمع آنهايي پيوست که نگران اوضاع ايران هستند و در حمايت از اغتشاشات اخير ايران توئيت مي‌کنند!در کشور حمايت کرد. دونالد ترامپ همچنين در توئيتي ديگر مدعي شد: «سران ايران تنها از توان نظامي آمريکا و مردم ايران مي‌ترسند»! رئيس‌جمهور آمريکا در ادامه ادعاهايش نوشت: «رژيم‌ هاي سرکوبگر براي هميشه دوام نمي‌آورند و روزي مي‌رسد که ايراني‌ها با يک انتخاب روبرو مي‌شوند. جهان نظاره‌گر است!».

اما اين همه ماجرا نيست. «هيلاري کلينتون» وزير خارجه اسبق آمريکا و نامزد بازنده انتخابات رياست‌جمهوري اين کشور هم به جمع آنهايي پيوست که ظاهرا نگران اوضاع ايران هستند و در حمايت از اغتشاشات اخير ايران توئيت مي‌کنند! در همين راستا، خانم ديپلمات در صفحه توئيتر شخصي خود مدعي شد ناآرامي‌هاي اخير در راستاي مطالبه آزادي و آينده‌اي شايسته، صورت مي‌گيرد و دولت ايران بايد حامي اميدهاي مردم باشد و با شيوه‌اي صلح‌جويانه با آنها برخورد کند. علاوه براين، يکي از سناتورهاي جمهوريخواه آمريکا با انتشار بيانيه اي از اغتشاشات روزهاي اخير در ايران حمايت کرد.

سناتور «تام کاتن» در بيانيه خود که در توئيتر منتشر شده آورده است: حتي با اينکه ميلياردها دلار از لغو تحريم‌ها درپي توافق هسته‌اي، عايد ايران شد، اما بازهم آنها (مسئولان) نتوانستند نيازهاي اساسي مردم خود را برآورده کنند. وي در ادامه ادعاهاي بي‌پايه و اساس خود، کمک ايران به مردم جنگ‌زده سوريه، عراق، يمن و همچنين حمايت از صلح و ثبات در لبنان را عامل کمبودهاي اقتصادي دانست.

اين سناتور ضد ايراني، در پايان علنا حمايت خود و آمريکا از اين اعتراضات را اعلام کرده و مي نويسد: اعتراضات در مشهد نشان داد که حکومتي با چنين ايدئولوژي نمي تواند براي هميشه حمايت مردمي را داشته باشد و ما بايد از مردم ايران که زندگي خود را براي بيان اين موضع به خطر مي اندازند حمايت کنيم.

شبکه دهم تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد که آمريکا و اسرائيل توافقي سري را براي پايان دادن به خطر و تهديدات ايران به امضا رسانده‌اندعلاوه بر اظهارنظرهاي متعدد مقامات آمريکايي در حمايت از اغتشاشگران که گواه آشکاري بر نقش آفرينيِ پشت پرده آنها در رقم خوردن حوادث کنوني است، شواهد و قرائن ديگري نيز وجود دارد که به خوبي از ماهيت نقش مخرب واشنگتن و متحدانش در اين زمينه پرده برمي‌دارد. در همين ارتباط، شبکه دهم تلويزيون رژيم صهيونيستي اعلام کرد که آمريکا و اسرائيل توافقي سري را براي پايان دادن به خطر و تهديدات ايران به امضا رسانده‌اند.

اين شبکه به نقل از شماري از مقامات بلندپايه دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي تصريح کرد که اين توافق در نشست هاي سري و محرمانه مسئولان امنيتي و اطلاعاتي بارز آمريکايي و اسرائيلي در ۱۲ دسامبر جاري در کاخ سفيد حاصل شده است. بر پايه اين توافق، دو طرف اهدافي استراتژيک و مشترک را مشخص کرده اند که ممکن است سخنان ترامپ در ۱۳ اکتبر در مورد ايران را به اقداماتي عملي مبدل کند. طبق اعلام شبکه تلويزيوني رژيم صهيونيستي، واشنگتن و تل آويو براي اجرايي ساختن اقدامات خود عليه ايران، کارگروه مشترکي را تشکيل داده اند.

در اين ميان، عربستان سعودي نيز در حال نقش آفريني براي ايجاد ناامني در ايران است. سعودي ها نقش رابط ميان اتاق فکر مشترک «آمريکا، صهيونيسم و انگليس» با عوامل اجرايي برنامه هاي آنها را ايفا مي کنند. در واقع، سعوديها که طي چند سال گذشته از هيچ تلاشي براي دشمني و تخاصم با جمهوري اسلامي ايران فروگذار نکرده اند، اکنون براي جبران شکست هاي خود در عرصه منطقه و به ويژه در مقابل محور مقاومت به رهبري جمهوري اسلامي ايران، وارد عمل شده اند. اين را هم اضافه کنيد که چندي پيش «محمد بن سلمان» وليعهد جوان، ناپخته و مغرور سعودي تهران را تهديد کرده بود که رياض جنگ را به داخل مرزهاي ايران مي کشاند. لذا واضح است که عربستان سعودي نيز در حوادث اخير در برخي نقاط ايران، نقش دارد.

مسأله پاياني در خصوص اغتشاشات و اقدامات خشونت آميز و افراطي در برخي نقاط کشور، عوامل انجام چنين اقداماتي هستند که در سلطنت طلبان، منافقين و بهايي ها محدود و محصور کارشناس فارسي زبان شبکه العربيه از پاريس مي‌گويد: «فکر کرديد خون کشته هاي مجاهدين خلق پايمال مي‌شود؟»مي‌شوند. اتاق فکر مشترکي که پيشتر درباره آن توضيح داده شد با نقش آفريني حمايتي عربستان سعودي، اين عوامل را از مدت ها پيش براي برهم زدن امنيت جمهوري اسلامي ايران تحت آماده باش قرار داده بودند تا به محض فراهم شدن فرصت مناسب، وارد عمل شده و آنچه که به آنها ديکته شده است، اجرا کنند. حمايت آشکار مريم رجوي سرکرده منافقين از اغتشاشگران نشانگر همين مسأله است.

گاف بزرگ شبکه «العربيه» که از تريبون هاي اصلي عربستان سعودي به شمار مي رود نيز خود از مواردي است که نشان مي دهد منافقين در پسِ پرده اغتشاشات اخير ايستاده و آن را مديريت مي کنند. درهمين ارتباط، کارشناس فارسي زبان شبکه العربيه از پاريس به زبان عربي مي‌گويد: «فکر کرديد خون کشته هاي مجاهدين خلق پايمال مي‌شود؟»

پيام فرح پهلوي در مورد ناآرامي‌ها در ايران نيز به خوبي گوياي ماهيت نقش مخرب سلطنت طلبان در حوادث اخير است. فرح پهلوي در ادعاهايي مضحک مدعي شده است: «اطمينان دارم ملت ايران که هر بار چون ققنوس برپا مي‌خيزد، اين بار نيز بر سختي‌ها فائق خواهد آمد و نور بر تاريکي پيروز خواهد شد»!

مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html